2007. november 1., csütörtök

Szauna

Icipici szaunám kemencéje nemtomhányezer vattos, Termonator márkájú, előre beprogramozható hogy mikor kezdjen felfűteni és ha felfűt akkor meddig tartsa a hőt és milyen hőmérsékleten - nekem kb. a 70-80 fok a jó, efölött a gőz már eléggé égeti az orrlyukamat belégzésnél. Méretre körülbelül másfélszer másfél méteres lehet az egész. Szaunázni a következőképpen szoktam (bár több iskola van, nekem most ez tetszik): gyors zuhany után be a szaunába, megvárom míg a vízcseppek felszáradnak rajtam, aztán löttyintek néhányszor a kövekre hogy szép vastag legyen a löyly (gőz) és ameddig jólesik bent maradok. Aztán vagy kimegyek az erkélyre és gőzölgök, vagy zuhany. Aztán vissza a szaunába. Ezt olyan háromszor-négyszer elismétlem és addigra le is telik az a másfél-két óra amit szaunázásra fordítok. Végén lezuhanyozom, könnyű vacsi: kedvenc zöldségem, a makkara mustárral, némi rozs- vagy zabkenyérrel. Meg egy doboz sörke.

Jut eszembe, a sörösdobozokat eredeti állapotban és kimosva visszaváltják 18 eurocentért per darab, több a "betétdíja" mint otthon a sörösüvegnek. Nem is látsz összegyűrt, eldobott sörösüveget sehol.

A "kőrelöttyintő-víz"-be szoktak adalékanyagokat tenni, nekem most egy kis flaska nyírfalevél oldatom van, finom édes illatú, de lehet bele tenni nehány csepp eukaliptuszolajat is például orrfolyásos tünetegyüttes esetén. A legdurvább a füstösfenyő illat, ami a tradícionális, belső fatüzelésű szaunák hangulatát hivatott visszahozni. Konkrétan fenyőből főzik, gyantája eltüntethetetlenül megmarad a köveken is. Amikor megszaglásztam a boltban bő fél métert ugrottam hátra olyan erős illata van. Egyelőre kihagyom. Baráti társaságok szoktak sört is löttyenteni a kemencére, finom kenyérillatú lesz tőle a gőz, mint pékség hajnaltájt.

Bár a szauna nagy luxusnak tűnik otthoni szemmel, ha az ember át talál fagyni a súlyos mínuszokban azon nem segít semmilyen forró zuhany, csak a szauna. Terveim szerint hetente kétszer fogok szaunázni, alkalmanként kb. egy eurónyi áramot fogyaszt, vállalható. Tisztítja a pórusokat, a tüdőt, relaxál.

Az időjárásra a nagyon száraz, nagyon szeles, nagyon hideg kifejezések illenek leginkább. Hamarosan ez kiegészül a nagyon sötéttel is. Ez és az említett "létfenntartó rendszerek" sajátosságai megkövetelik a hidratáló testápoló rendszeres használatát. Ritka nőies dolognak képzeltem ezt mindig, nem is használtam ilyesmit soha, de itt szerencsére nagy választék van totál illatmentes fajtákból, és az első hét után tapasztalt éjszakai légszomjam simán megszűnt miután néhányszor átkenekedtem.

Tényleg, ha már kozmetikumoknál tartunk, nagyon öröltem mikor észrevettem hogy lehet kapni Imperial Leather angol szappant. Azt hiszem Anyikám hozott ilyet egyszer Londonból, aztán egy kis ideig lehetett kapni a DM-ben is, aztán eltűnt. Ennek örömére a Sampokeskus-ban levő Body Shopban is vettem egy sheavaj-szappant arcmosónak, phattanások szhevasztok. Ezzel be is fejeztem a luxustermékek beszerzését egy jó darabig, ennyi nekem elegendő.

Nincsenek megjegyzések: