2007. november 13., kedd

Disváser

Élménybeszámoló: nem keveset bohóckodtam a mosogatógéppel, amíg rájöttem hogy hol kell kinyitni hozzá a vizet (a mosogatócsap alatt egy kis kar on/off) azért nem megy a szerencsétlen mert nem tud vizet színi.

Mivel a manualja csak finn és svéd nyelvű, próbáltam letölteni hozzá manualt de kértek volna érte 10 dollárt, és nem volt annyira bizalomgerjesztő a site ahol felkínálták hogy megadjam a visám adatait (semmi RL elérhetőség, semmi tanúsítvány). Úgyhogy megnéztem néhány magyar nyelvű gép használati utasítását aztán aból próbáltam kiokosodni.

Ugyan kevés sikerrel, mert ez lényegesen modernebb cucc mint amit otthon árulnak, és nem gombos hanem tárcsás ezer és egy funkcióval (ami ofkorsz finnül van feliratozva). De azért sikerült, addig tekertem amíg elindult.

Aztán mosogatott vagy fél egyig, de nagyon szépen elmosogatott mindent, még a poharakba száradt mandulaszeleteket (glögi-parti maradéka) meg a zsíros vaslábast is kimosta jól, a borospoharak meg tükörfényesre száradtak foltmentesen. A nagyobbacska szutykot a csetresről meg begyűjtötte egy filter fölé, egy mozdulattal kidobhattam.

Megnéztem hogy mennyi vizet fogyaszt és mennyibe kerül a mosogatótabletta hozzá, olyan 70-80 forint körül van akár 10 teríték plusz az edények elmosogatása mindenestől, ha sok mosogatnivaló van gazdaságosabb mintha kézzel csinálnám folyóvízzel.

Nagyon lágy itt a víz úgyhogy szerintem nem kell sót adagolni hozzá, csak sima tablettát+öblítőt vagy kétkomponensű tablettát. Most még öblítőt sem használtam de relatíve kevés csetres volt benne és nem maradt rajta mosószer - az öblítő amúgy friss citromos illatot nyomna a csetresnek a végén, de mivel nincs semmilyen mellékszaga a gépnek ezért lehet hogy majd hanyagolom.

Majd megkérdezem hogy mit és hogyan, az a legbiztosabb, nem lenne jó ha tönkretenném.

Nincsenek megjegyzések: