2007. október 25., csütörtök

Vantaa-tól Lapland-ig

Hajnali fél kettőkor érkeztem meg Helsinkibe. Vantaa-n volt még bő négy órám átszállásig mert csak reggel ötkor indult a belföldi járat Rovaniemibe. Kimentem a friss levegőre dohányozni, ezalatt összeismerkedtem egy nyugdíjas magyar fogorvossal, aki kiokosított hogy a csíkossügért mélyhűtött aprórákkal lehet legeredményesebben megfogni, és megtudtam hogy tökmindegy milyen fogkrémet használunk. Gépindulásig ittam egy eszpresszót (€3) sok cukorral, punnyadtam, meg a CNN-t néztem. Előtte a kézipoggyászom tartalmát még ki kellett teregetnem mert ráértek a vámosok.

A kézipoggyászomban egy alaplap volt, rászerelt procival ventillátorral, bepattintott memóriákkal, meg videokártya, kedvenc egerem, vinyók, kamera, fényképezőgép. Gyakorlatilag a számítógépem összes könnyebb vagy drágább alkatrészét elvittem, és Rovaniemiben vásároltam hozzá később házat, tápot, monitort, billentyűzetet.

Reggel nyolc körül a Hotel Santa Claus-ban megreggeliztem Petrivel meg Ilkkával, leendő főnökeimmel, aztán a stúdióban tett rövid bemutatkozás után Anitához cuccoltam aki férjével együtt őrangyalom és felbecsülhetetlen értékű segítséget nyújtó társaságom lett a következő hetekben.

Náluk laktam pár napig, aztán egy másik magyar családhoz költöztem, Tóniékhoz, utána pedig elfoglaltam gyönyörű új albérletemet.

Nincsenek megjegyzések: